Eğitim

Bakan Selçuk, TIMSS 2019 Türkiye Raporu'nu Açıkladı

TIMSS 2019 Türkiye sonuçları Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk tarafından açıklandı.

TIMSS 2019 Türkiye sonuçları Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk tarafından açıklandı. Milli Eğitim Bakanlığı, TIMSS 2019 sonuçlarını yürütücülüğünü Bakan Yardımcısı Mahmut Özer'in yaptığı detaylı bir değerlendirme raporu ile kamuoyu ile paylaştı.
 
Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS), Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (IEA) tarafından dört yıllık periyotlarla yapılan uluslararası bir araştırmadır. TIMSS, 4. ve 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin matematik ve fen alanlarındaki başarılarını değerlendirmektedir. Türkiye TIMSS araştırmasına 1999 yılından itibaren katılmaktadır. TIMSS 2019 uygulamasına dördüncü sınıf düzeyinde 58 ülke, sekizinci sınıf düzeyinde ise 39 ülke katılmıştır. Türkiye TIMSS 2019 uygulamasında şu ana kadar katıldığı tüm uygulamalara göre en yüksek performansı gösterdi.
 
TIMSS 2015'E GÖRE PUANLAR YÜKSELDİ
Türkiye'nin 4.sınıf matematik alanında 2015 yılında 483 olan ortalama puanı 2019 yılında 40 puanlık artışla 523'e yükseldi. 2015 yılında 483 olan 4.sınıf fen puanı 43 puanlık artışla 526'ya yükseldi. Benzer şekilde 2015 yılında 458 olan 8.sınıf matematik puanı 38 puanlık artışla 496'ya yükseldi. 2015 yılında 493 olan 8.sınıf fen puanı 22 puanlık artışla 515'e yükseldi.
 
PUANLAR ÖLÇEK ORTA NOKTASININ İLK KEZ ÜZERİNDE
TIMSS 2019 sonuçlarına göre Türkiye 4. sınıf seviyesinde TIMSS uygulamalarında sabit başarı ölçüsü olarak kabul edilen ölçek orta noktasının (500 puan) her iki alanda da ilk kez üzerine çıktı. Sekizinci sınıf düzeyinde de, fen alanında ilk kez orta noktanın üzerine çıkmış, matematik alanında ise puanını artırarak ilk kez orta nokta seviyesine ulaşmıştır.
 
SIRALAMA YÜKSELDİ
TIMSS 2019 araştırmasına katılan ülke sayısı TIMSS 2015 araştırmasına göre artmasına rağmen Türkiye tüm alanlarda ülke sıralamasında daha üst sıralarda yer aldı. Türkiye, 4. sınıf düzeyinde matematik uygulamasında 2015 yılında 49 ülke arasında 36. sırada yer alırken 2019 yılında 58 ülke arasında 23. sıraya yükseldi. 4. sınıf düzeyinde fen uygulamasında ise 2015 yılında 47 ülke arasında 35. sırada iken 2019 yılında 58 ülke arasında 19. sıraya yükseldi. 8. sınıf düzeyinde matematik uygulamasında 2015 yılında 24. sırada yer alırken 2019 yılında 20. sıraya yükseldi. 8. sınıf düzeyinde fen uygulamasında ise 2015 yılında 21. sırada iken 2019 yılında 15. sıraya yükseldi.
 
ÜST VE İLERİ YETERLİK DÜZEYLERİNDEKİ ÖĞRENCİ ORANLARI ARTTI
TIMSS araştırmasında matematik ve fen alanlarında 4.sınıf ve 8.sınıf düzeylerinde farklı seviyelerde yeterlikler ölçülmektedir. TIMSS 2019 sonuçları 2015 sonuçları ile karşılaştırıldığında 4.sınıf ve 8.sınıf düzeylerinde hem matematik hem de fen alanlarında üst ve ileri düzey yeterliklere sahip öğrenci oranlarının önemli miktarda arttığı görülmektedir. Bu artış oranları artık Türkiye'nin TIMSS araştırmalarında çok önemli bir iyileşme evresine girdiğine işaret etmektedir.
 
PERFORMANS İYİLEŞMESİ TÜRKİYE'NİN TÜM BÖLGELERİNE YAYILDI
Türkiye'nin TIMSS 2019 başarısındaki iyileşme farklı bölgelerdeki öğrencilerin performansındaki artış sonucu gerçekleşti. Her iki sınıf düzeyinde de öğrencilerin performansı tüm bölgelerde arttı. Bu sonuç, eğitimde sağlanan iyileşmenin belirli bölgelerle sınırlı kalmadığını, tüm bölgelere yayıldığının gösteriyor.
 
BAŞARI İZLEME ÇALIŞMALARINDAKİ İYİLEŞME HIZ KAZANDI
TIMSS 2019 sonuçlarıyla birlikte Türkiye, uluslararası başarı izleme çalışmalarında son yıllarda artan performansını sürdürdü. 2019 yılında açıklanan PISA 2018 sonuçlarında Türkiye'nin performansında önemli bir artış görülmüştü. Bu araştırmada Türkiye, okuma, matematik ve fen alanların her üçünde de başarısını anlamlı ölçüde artırarak öne çıkan ülkelerden birisi olmuştu. Okuryazarlık becerilerine odaklanan PISA'daki başarısının yanı sıra Türkiye, daha fazla müfredat odaklı TIMSS araştırmasında da performansını önemli ölçüde artırdı. Dolayısıyla Türkiye öğrenci başarısını farklı bağlamlarda değerlendiren her iki köklü araştırmada da başarısını yükseltti.

(Kaynak: Milli Eğitim Bakanlığı)