Troia Antik Kenti’nin UNESCO Dünya Kültürel Miras listesine dahil edilmesinin 20nci yılı anısına 2018 yılının Troia yılı ilan edilmesi için çalışmalarını sürdüren Çanakkaleli turizmciler EMITT fuarında, fuarın birçok noktasına “Troai 2018” yer alan tanıtımlar koyarken, Çanakkale stantlarında ise bu konuda tanıtıcı materyaller ile konunun önemi anlatılıyor. Çanakkale Ticaret ve Sanayi Odası Meclis ve Turizm Komitesi Üyesi, ÇATOD Genel Sekreteri Armağan Aydeğer,2018 yılının Troia yılı olmasını istediklerini ifade ederek, Troia isminin dünyada Kudüs’ten sonra en fazla marka bilinirliliğine sahip bir kültürel miras olduğunu söyledi. Aydeğer:“ Bizler bu önemli kültürel mirası, içinde bulunduğumuz sıkıntılı süreci de aşmak üzere kullanacağımız çok önemli bir stratejik araç olarak da kurgulayabilir, planlayabiliriz. 2018 yılı Troia’nın UNESCO’nun kültürel miras listesinde seçilişinin 20. Yıl dönümü. Aynı zamanda Troia müzesinin de açılışının gerçekleşeceği tarih olarak karşımıza çıkıyor. Önümüzde bu iki tane çok önemli fırsatı, Troia’nın da çok önemli marka değerini de kullanarak, uluslararası bir kültür turizm hamlesine getirilmesi şansına sahip olacağız” dedi. Yapacakları çalışmaları ve bu konuda gerçekleştirmeyi planladıkları strateji hakkında da açıklamalarda bulunan Aydeğer:“ 2018 Troia yılı Kültür ve Turizm Bakanlığımız tarafından, Sayın Bakanımız Nabi Avcı’nın da destekleri ile ilan edilmesi ile birlikte, 2018 Troia yılının bütün yurt dışı fuarlarda tema olarak kullanılması, birçok tanıtım mecrasında Troia temasının işlenmesi ve yine beraberinde yıl içerisinde onlarca Kültür, sanat, eğitim, bilim alanlarında Troia temalı uluslararası etkinlikler düzenlenmesi ile turizm adına büyük bir katkı sağlanacaktır. Bu çerçevede Turizm Bakanlığımız ve diğer Bakanlıklarımızın da koordinesi ile yurt içerisindeki birçok sivil toplum örgütünün üreteceği projelerle 2018 yılını çok güçlü bir iletişim ve etkinlik yılı olarak gerçekleştirebiliriz” şeklinde konuştu. Bunu gerçekleştirmemiz halinde sadece Çanakkale Bölgesi değil, Türkiye’nin yaşamış olduğu 2016’dan devam eden darboğazın aşılması için de çok önemli bir stratejik bir iletişim kanalına da sahip olabiliriz ifadelerine yer veren Aydeğer sözlerini şöyle sürdürdü:“ 2018 Troia yılının UNESCO nezdinde 20.yıldönümü olması vesilesi ile özellikle Dış İşleri Bakanlığımızın katkıları ile yurt dışında onlarca ülkede büyükelçiliklerimiz vasıtası ile yine birçok yurt dışı platformunda bir uluslararası iletişim aracı da kullanabiliriz. Burada gerçekleştirilecek onlarca Troia temalı bilgi şöleni, toplantı, seminer, uluslararası iş örgütleri ile yapılacak toplantılarda yine Troia teması işlenerek, bu konu stratejik bir avantaj haline getirilebilir. Dünyada artık her şey etkinlikler ile yürütülüyor. Her ülkenin kendine ait deniz, kum, güneş, kültür veya tarihsel öğelerine sahip buralara gelecek insanları ikna edecek etkinliklere ve bunun da ötesinde çok güçlü bir algı yönetimine ihtiyacımız var. İşte bunların ışığında ülkemizin imajını güçlendirecek, ülkemize ziyaretçi sayısını çok hızlı arttırabilecek olan Troia 2018’in ilanı hem bölgemizin hem Türkiyemiz açısından çok ciddi bir çıkış fırsatı olarak görüyor ve bunun Türk turizmini aydınlanması için bir fırsat olarak görüyoruz. Bu projenin tüm turizm camiasında tüm turizmle ilgili bileşenler tarafından desteklenmesinin çok önemli olduğunu düşünüyorum”
Kaynak: Haber Merkezi