Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, mesleki ve teknik Anadolu liselerinin döner sermaye işletmesi kapsamında, 2022 yılının ilk on bir aylık döneminde gelirini bir önceki yıla göre yüzde 176 oranında artırarak 707 milyon 709 bin liradan 1 milyar 955 milyon liraya yükselterek rekor kırdı.
Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, mesleki ve teknik Anadolu liselerinin döner sermaye işletmesi kapsamında, 2022 yılının ilk on bir aylık döneminde gelirini bir önceki yıla göre yüzde 176 oranında artırarak 707 milyon 709 bin liradan 1 milyar 955 milyon liraya yükselterek yeni bir rekor kırdığını kaydetti. Özer, döner sermaye kapsamında elde edilen bu gelirden öğrencilerin de 94 milyon 332 lira pay aldığını söyledi.
Millî Eğitim Bakanlığı internet sitesinde yer verilen bültene gör; Bakan Mahmut Özer, işgücü piyasasının ihtiyaç duyduğu insan gücünü yetiştiren bir mesleki eğitim sistemi ile Türkiye'yi eğitimde çok daha ileri noktalara taşımayı amaçladıklarını belirterek, "Geçmişte katsayı uygulamaları gibi müdahaleler, meslek liselerinin itibar kaybına uğramasına yol açmıştı. Yaptığımız iyileştirmelerin çok boyutlu olması, kısa sürede sonuç almamıza katkı sağladığını görmek bizi son derece mutlu ediyor. Düşünün, bir zamanlar kimsenin gitmek istemediği meslek liseleri, şimdi elde ettikleri üretimden 2 milyar lira gelirle ülke ekonomisine katkı sağlayan bir yapıya dönüştü." değerlendirmesini yaptı. Bakan Mahmut Özer, mesleki ve teknik eğitimde eğitim-üretim-istihdam çerçevesinde öğrencilerin gerçek üretim ortamlarında yaparak ve üreterek öğrenmelerini sağlamak amacıyla okulların döner sermaye işletmelerindeki üretim faaliyetlerini her zaman desteklediklerini söyledi.
Meslek liselerinin yaptıkları üretimden bu ay önemli oranda gelir elde ettiklerini kaydeden Özer, "Döner sermaye işletmesi olan mesleki ve teknik eğitim kurumlarımızın 2021 yılının ilk on bir aylık geliri 707 milyon 709 bin lira iken bu miktarda yüzde 176 oranında artış sağlanarak 2022 yılının ilk on bir aylık gelir toplamları, 1 milyar 955 milyon liraya, yaklaşık 2 milyar liraya ulaştı. Bakanlık olarak bizim 2022 yılındaki hedefimiz 1 buçuk milyar liralık üretim kapasitesine ulaşmaktı, zaten hedeflediğimiz bu üretim kapasitesini geçen ay aşmıştık." ifadelerini kullandı.
MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİ ELDE EDİLEN GELİRDEN 94 MİLYON 332 BİN LİRA PAY ALDI
Bakan Özer, döner sermaye kapsamında elde edilen bu gelirden öğrenci ve öğretmenlerin de yararlandığına dikkati çekerek, "Bu üretim, hem öğrencilerin öğrenme süreçlerine hem de ülke ekonomisine büyük katkı sağlıyor. Bu bağlamda 2022 yılının ilk on bir ayında elde edilen 1 milyar 955 milyon liralık gelirden öğrencilerimiz 94 milyon 332 bin TL; öğretmenlerimiz de 206 milyon 608 bin TL olmak üzere toplam 301 milyon lira pay aldı." bilgisini paylaştı.
GELİRİNİ EN FAZLA ARTIRAN İLK BEŞ İL
Mesleki ve teknik eğitim kurumlarının döner sermaye işletmesi kapsamında 2021 ve 2022 yılındaki on bir aylık dönemde üretimden elde ettikleri geliri en fazla olan ilk beş il hakkında bilgi veren Özer, "İstanbul, gelirini bugün itibarıyla 228 milyon 638 bine; Ankara, gelirini 199 milyona yükseltti. Gelirini 163 milyon liraya yükselten Gaziantep üçüncü, Bursa 129 milyon lirayla dördüncü, Konya ise gelirini 83 milyon liraya yükselterek beşinci sırada yer aldı." dedi.
GELİRİNİ EN FAZLA ARTIRAN İLK ÜÇ OKUL
Bakan Özer, bu dönemde döner sermaye işletmesi kapsamında en fazla gelir elde eden ilk üç okulun ise sırasıyla Ankara Beypazarı Fatih Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Bursa Osmangazi- Tophane Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Gaziantep Şehitkâmil- Beylerbeyi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi olduğunu söyledi. Öte yandan en fazla gelir elden eden ilk üç okul; bilişim teknolojileri, elektrik-elektronik teknolojisi, kimya teknolojisi, metal teknolojisi, mobilya ve iç mekân tasarımı, metalürji teknolojisi, plastik teknolojisi, tekstil teknolojisi, makine ve tasarım teknolojisi, inşaat teknolojisi, motorlu araçlar teknolojisi, aile ve tüketici hizmetleri, yiyecek ve içecek hizmetleri alanlarında üretim yaptı. Döner sermaye işletmesi kapsamında en fazla gelir elde eden ilk beş alan ise sırasıyla kimya teknolojisi, mobilya ve iç mekân tasarımı, yiyecek içecek hizmetleri, konaklama ve seyahat hizmetleri, moda tasarım teknolojileri alanı.
(Kaynak: Millî Eğitim Bakanlığı)