Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı öncülüğünde, Çanakkale Ticaret Borsası ve Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü işbirliğinde Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı'nın teşrifleri ile 4-6 Mayıs 2017 tarihlerinde düzenlenmesi planlanan  “Ulusal Peynir Çalıştayı” öncesinde Çanakkale Markalarımızın tanıtım çalışmaları son hızla devam ediyor. Konu ile değerlendirmede bulunan Çanakkale Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı S.Kaya Üzen, "Çanakkalemiz kendi başına bir marka şehir.  Coğrafi, tarihi, kültürel değerleri çok yüksek. Dünyada tanınmışlığı ve farkındalığı çok yaygın. Truva, Kazdağlarımız, Adalarımız, Şehitliklerimiz, Assos dünya kültür mirasının çok değerli hazineleri. Ticaret Borsası olarak bu güne kadar bunlara katkı sağlayacak her türlü organizasyonun içinde yer aldık, destek verdik, bundan sonra da bu desteğimizi sürdürmeye devam edeceğiz.” dedi. Başkan Üzen açıklamalarına şöyle devam etti: "4-6 Mayıs 2017 tarihlerinde ilimizde düzenlenecek Ulusal Peynir çalıştayı ve Peynir Festivali de ilimizin tarımına, hayvancılığına, tarıma dayalı sanayiye ve turizmine katkı sağlayacağına inandığımız önemli bir etkinlik olacaktır. Ülkemizde süt ve süt ürünleri üretim potansiyeli giderek artmakta ve bu artışla birlikte sektörün iç ve dış piyasada karşılaştığı sorunların çözümlenmesi önem arz etmektedir. Düzenlenecek olan Ulusal Peynir Çalıştay’ında; Özellikle peynir üreticilerinin kaliteli üretim ile birlikte tüketiciye ulaşmada karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri konuşulacaktır. Tüketici bilinç düzeyinin arttırılmasına yönelik yapılacak çalışmalar, izlenecek politikalar ve eğitim faaliyetleri incelenecektir. Ülkemizin süt üretim potansiyeli ile birlikte sütteki kalite ve hijyen sorunlarının çözümüne yönelik yapılacak faaliyetler masaya yatırılacaktır. Çalıştay da ülkemizde henüz istenen seviyeye ulaşmamış olan peynir ihracatının arttırabilmesi için izlenecek stratejiler, pazarlama kanalları, markalaşma ve coğrafi işaretler konularında sektör ve bakanlık temsilcileri, üniversiteler ve üreticileri bir araya getirme fırsatı doğacaktır. Ayrıca çalıştay sonucunda elde edilecek veriler bir rapor haline getirilerek Bakanlık politikalarının oluşturulmasında bir altlık olarak kullanılmasına imkan verecektir. Ayrıca çalıştay kapsamında Peynir Festivali de gerçekleştirilecek olup, 81 ilden Peynir sektörü ile ilgili tüm firmalar ve akademisyenler ilimize davet edilecektir.”  Üzen, "Çanakkale ekonomisi için önemli bir değer yaratacağına inandığımız bu organizasyonun desteklenmesi niteliğinde mart ayından başlayarak ulusal basınımızda yer alan önemli köşe yazarlarını, gurmeleri üç ay süresince ilimize davet ettik. Geçtiğimiz hafta Habertürk ekibi ile öncelikle Kazdağılarındaki endemik bitkileri ve florasından aldıkları besinlerle beslenen Saanen keçilerimizi, koyunlarımızı ve onlardan elde ettiğimiz kaliteli sütümüzü tanıttık. Sonrasında Çanakkale değerlerimizden önemli ürünümüz olan Ezine peynirimizin sütten peynir oluşumuna kadar geçen süreçlerini tanıttık. Çanakkale’deki arıcılık faaliyetlerimizi ve balımızı tanıttık.  Bu hafta ise Sosyal medya en’lerimizi ilimizde misafir ettik. Sosyal Medya artık şüphesiz insan hayatının vazgeçilmez bir alışkanlığı haline gelmiştir ve bu noktada herkes sosyal medya da iken sosyal medyanın yararları inkar edilemez durumdadır. Sosyal medya gücünü kullanıcılarından almaktadır. Bu nedenle sosyal medya hem işletmeler hem de tüketiciler için önemlidir. Sosyal medya platformlarında İşletmeler mal ve/veya hizmetlerin satın alınmasını yani işletmenin tercih edilmesini sağlamak için birtakım pazarlama faaliyetleri yaparak tüketiciler ile iletişime geçerken, tüketiciler satın aldıkları mal ve/veya hizmetler hakkındaki deneyimlerini, düşüncelerini, memnuniyet ya da memnuniyetsizliklerini rahatlıkla ve kolayca paylaşabilmektedir.  Sosyal medya tüketicilere ürün ve hizmet markaları hakkında takipçileri sayesinde bilgi paylaşmak için de kullanılabilmektedirler. Takipçiler arasındaki iletişim şirketlere maliyette etkinlik sağlamak, marka bilinirliğini artırmak ve marka sadakati oluşturmak için etkili bir yol olarak düşünülebilir. Kısacası sosyal medya, tüketicilerin satın alma öncesi ve sonrası davranışlarını işletmelerin lehine veya aleyhine çevirmede etkisi olan önemli bir mecradır. Bu nedenle işletmeler sosyal medyada aktif bir şekilde rol alarak ve sosyal medyayı etkili bir biçimde kullanarak tüketiciler açısından önemli avantaj haline getirebilmektedir. Bu düşünceler doğrultusunda Borsamız olarak Takipçi sayıları ile birçok kişiye anında ulaşabilen sosyal medya en’lerimizden @tatdedektifi, @nornek, @oguzyenihayat,@gurukafa @mojabuka @gayemsahin ile Çanakkale değerlerimizi, markalarımızı, firmalarımızı gezdik. Çanakkale’de yetişen ürünlerimizi, bu ürünlerden elde edilen katma değere sahip ürünlerimizi tanıttık. Tadımlarını yaptık.   Programın ilk gününde Çanakkale merkez’deki peynir helvamızı, efibadem kurabiyemizi, süt reçellerimizi, salçamızı, acı soslarımızı, zeytin ve zeytinyağımızı Ezine peynirimizi, Meyvelerimizi tattık. İkinci gününde Ezine – Bayramiç ve Ayvacıkta yer alan Ezine peyniri, kefir, kefirli yoğurt, zeytin ve zeytinyağı, reçel, bal tesislerimizi ziyaret ettik. Son gün ise Gelibolu bölgemizdeki Mevlevi tatlımız, Gelibolu sardalyemiz gibi değerlerimizi tanıttık, tadımlarını gerçekleştirdik.  İlimiz ürünlerinin tanıtılması noktasında bizlere bu organizasyonumuzda destek veren Başta Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğümüz olmak üzere, Çanakkale Turistik Otelciler İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği Derneği ÇATOD’a Çanakkale Bölgesel Turist Rehberleri Odası ÇARO’ya, Grand Anzac Otel’e, Truva Otel’e Yalova Restaurant’a, Hayati Şef’e, Şayka’ya program kapsamında işletmelerini ziyaret ettiğimiz değerli üyelerimize, firmalarımıza, girişimcilerimize çok teşekkür ediyoruz.”   
 


Kaynak: Haber Merkezi